Saturday, September 29, 2012

אדסנס בערוצי פיד RSS יבוטל

כחלק מהסיבוב האחרון שלה של "ניקיון האביב", גוגל פשוט הודיעה כי היא מבטלת את אדסנס לעדכונים. השירות, המאפשר לבעלי האתרים להרוויח קצת כסף על ידי הוספת מודעות גוגל לעדכוני RSS שלהם, יפרוש ב -2 באוקטובר ויינעל סופית ב -3 בדצמבר. בהתחשב בכך שאחד לעדכוני RSS היותר פופאלרים Feedburner בבעלות גוגל, כבר זמן רב צפוי היה להיות מבוטל שירות אדסנס לעדכונים, זה לא בא בהפתעה, כי החברה היא סגירת הדרך היחידה שבאמת היה עושה כסף עם המוצר.

RSS כטכנולוגיה של צריכת תוכן, הוא כמעט מת עכשיו (אבל עדיין מספק הרבה מאחרוי הקלעים צנרת לאינטרנט רב ויישומים ניידים). גוגל משקיעה ב-Google Reader פשוט יותר ו, למיטב ידיעתנו, כמעט כל צוות קוראים בדימוס על פרויקטים אחרים במשך זמן רב. במקום זאת, גוגל - כמו רוב משתמשי אינטרנט - עכשיו הוא מהמר על כך שאנשים מקבלים החדשות שלהם מאתרי חדשות מותאמות אישית כמו Zite וFlipboard (שניהם לפחות באופן חלקי תלוי בRSS, כמובן), או רשתות חברתיות כמו טוויטר, פייסבוק ו Google+ שלהם.

FeedBurner, שגוגל רכשה לסכום שלפי שמועה 100 מ' בשנת 2007, שסבל מהזנחה ארוכה עלידי גוגל. השירות מעולם לא קבל שדרוג חזותי כמעט כל מוצר Google אחר קיים. FeedBurner הבלוג לא נסגר זה מכבר. אז היה חשבון טוויטר. אין אפילו Google+ רשמי חשבון FeedBurner. הפעם האחרונה שהייתה לי בעיות עם סטטיסטיקת FeedBurner, לוקח לצוות האתר חמישה ימים להשיב. רק בשבוע שעבר, גוגל הודיעה כי היא סוגרת את ה-API FeedBurner. יתר על כן, כפי שבארי שוורץ במנועי חיפוש שולחן , אף אחד לא דואג לגוגל שירות הפורומים ואפילו לתת את שם הדומיין שלהם יפוג ידי FeedBurner יפן.

לאתרים גדולים רבים מבוססים על השירות לפרסם הזנות RSS שלהם. זה זמן לחשוב מחדש על זה ככתובת על הקיר ברורה. אין כמעט תחליף לFeedBurner, אף כי ברור שבעלי אתרים בלבד יכולים לנהל את המידע שלהם.

בכל הפעם שגוגל מחליטה לעשות את המסמר האחרון בארון הקבורה של השירותים, בתקווה שזה קל לבעלים כדי לעבור משם, אבל כנראה יהיה די תהליך כואב, החילו בהכנות לפרידה אדסנס לעדכונים.




No comments:

Post a Comment