Friday, May 25, 2012

האם פייסבוק היא הגוגל הבאה?

ההנפקה פייסבוק היא התפוצצה הבועה של מדיה חברתית?

בשבוע הראשון שלו כחברה ציבורית בפייסבוק מן ההנפקה, הצפויה ביותר בשנים האחרונות, כמעט מנודה, גדלה כחדשות יותר זמין בימים שלפני ההנפקה. בשבועות האחרונים אני לומד Facebook ו-S-1 S-1-Google דוחות שנתיים של שנים קודמות. למה, אתם שואלים? פשוט כי אני חושב גוגל היא המתחרה העיקרית פייסבוק היום, ואני רוצה לנתח את הביצועים היחסיים שלהם. כדי להתחיל, אני מבין שרבים מכם להסתכל על השוואה זו זוועה, כי פייסבוק היא רשת חברתית, Web 2.0, גוגל הוא מנוע חיפוש, אינטרנט 1.0 years. עם זאת, המציאות היא כי בעוד הצעת הערך המשתמשים שלה (אנשים כמוני וכמוך) הוא שונה, המודלים העסקיים שלהם עדיין בעצם אותו דבר:


קבל כמו גלגלי רבים "ככל שאתה יכול על פלטפורמת שלך רווחיות שלהם (בעיקר) על ידי פרסומות.

להשוות תפוחים עם תפוחים, אני יכול התרכז ביותר (2002-06 לדעת על גוגל ופייסבוק עבור 2007-11.) מניתוח של תקופות דומות של מחזור החיים שלהם, שנים 4-8

מיום שישי, ההנפקה היתה הערכת שווי של פייסבוק היה פי 2.1 של גוגל, כשהיה בן 8 שנים

למרות פער זה יש לחלק (שווי השוק של פייסבוק הוא כעת סביב 90 מיליון דולר, עלייה של 13% מאז יום שישי האחרון) סגור, הפרמיה היא עדיין 1.9 פי תהליך, זה של גוגל.



אבל אני מקדים את המאוחר, בואו נסתכל תחילה את הדמיון ...

גידול בהכנסות: הן גדלו בשיעור צמיחה של% 122 בשנה מרשים 4-8 years.
גיוון הבינלאומי: בתום 8, 2 ממוקמים מחוץ לארצות הברית יותר מ 40% מההכנסה שלהם.

שוליים: רשת הרווח התפעולי של כמעט התכנסו במשך 8 שנים, אבל הוא התחיל פייסבוק במקום אחר מאוד בשנה הרביעית 4 לפעמים אני תוהה מה ההשפעה שריל סנדברג היה דומה באופן מוזר ההישג הזה. הוא היה סמנכ"ל תפעול של פייסבוק מאז 2008, היה מעובד בשנה האחרונה של 6.5 ב-Google, רבים מן התהליכים הבסיסיים אותם בשנים הראשונות של צמיחה נפץ של Google.

ובכן, מה ההבדלים?

הכנסות מוחלטת: אף על פי 2 מצטברים בקצב הצמיחה גדלה ללא שינוי במשך שנים 4-8, היה גוגל ~ 3 פעמים גדול יותר מאשר פייסבוק 8 ​​המאוחרת ($ 10.6b מול 3700000000 $). גוגל גדלה הרבה יותר מהר מאשר פייסבוק בשנותיה הראשונות, חזק (למשל, פגע Google $ 1B במכירות זה חמש שנים, בעוד פייסבוק היה 6.5 שנים). (1: גוגל)

התלות בהכנסות הפרסום של Google היה (ועודנו) הרבה יותר תלוי פרסום, כי זה תלוי על 99% מההכנסה שלהם, בעוד "רק" 85% מכלל הכנסות הפרסום, פייסבוק (12 בא על% 15 הנותרים עוברים Zynga). למרות שבמבט ראשון נראה כי פייסבוק יוכלו לגוון את מקורות פרנסתם יש קודם לכן, גוגל הוא לא שותף לקוח / יחיד, המייצג 12% מההכנסה שלהם. (1: לא ברור)

האפקטיביות של הכנסות הפרסום: הפרסום משתמש "הכוונה ממוקד" של מקרים בהם אנשים מתאספים כדי להביע למטרה מסוימת (לדוגמה, אם אתה מפעיל חיפוש של Google) זה בדרך כלל לא המקרה. פייסבוק, משום שאנשים לא בהכרח מחפש את המוצר כאשר הפלטפורמה. בעקבות המודעות שלך משקל סגולי גבוה יותר מבחינה דמוגרפית משפך, שעדיין שולטת בתקשורת לא מקוונים. המשמעות היא, אפוא, כי "גלגלי העיניים" שווה את גוגל יותר מהתוצאה. מחקר זה הוכח לאחרונה כי גוגל קליקים שיעורי כ 10 פעמים, כי הם בפייסבוק. לא ראיתי מחקר גדול יותר, אבל אם אתה, אני אוהב לראות אותן (1: גוגל).

מבנה העלויות: ראשית, עלות המכירות של גוגל היא הרבה יותר גבוהה מזו של פייסבוק, המייצג 40% מהמכירות (לעומת 23% של פייסבוק). ההבדל העיקרי הוא העלות של רכישת התנועה מ-Google, חברי הרשת שלהם תחת תשלום AdSense (אם אתה חלק מהחברה, עלות המכירות מצטמצם% 14). בינתיים, פייסבוק גדלה מ 10% מהכנסתם על השיווק והמכירות לעבד לעומת 7% של גוגל. בנוסף, Google יש יותר מ R & D של יותר מ 3.4 x פייסבוק, אשר בילה 9% מהמכירות לעומת 7% של פייסבוק. (1: גוגל)

מבנה הרשת (כלומר, פתוח מול גן סגור): זה היה שטח של ויכוח לוהט בשנים האחרונות, אנשים רבים כיום להשוות עם פייסבוק AOL בשנת 1990 (וכולנו יודעים ש-AOL נמצאת). סרגיי ברין נתן בראיון בחודש שעבר ב 'גרדיאן', ואף על פי שזה נשמע אנוכי, הם נקודות תקף ביותר, אני חושב. בעוד שיותר מ 900m משתמשי פייסבוק ברחבי העולם, הוא הגרף החברתי המהולל שלה היא עדיין עקומה סגורה, ואני חושב שזה יכול להיות עקב אכילס שלו. (1: גוגל)



גוגל ממשיכה לגדול במתחם של 23% מכובד ב -5 השנים האחרונות כמעט $ 38B הצמיחה בהכנסות בשנה שעברה, והיא מנוהלת עדיין בהפרש טוב של 26% נטו. החל מהיום, גוגל שווה $ 187B, עם P / E של 18.

ב המתוקן S-1 הגיש בשבוע שעבר, לא פייסבוק מעקב מכירות של $ 1.058B Q1 של 45% לעומת השנה הקודמת, למרות ההכנסה הממוצעת שלהם לכל משתמש (ARPU), המשקפת את בדיוק n גדל ב 6% בלבד. גם לאחר נפילת מחירי המניות ב -14% מאז יום שישי האחרון עדיין שווה $ 90B פייסבוק? ימים יגידו, ולמרות שאני לא חושב אמרתי בדיוק את אותו הדבר עבור ההנפקה של גוגל בשנת 2004, אז אנא אל תסמכו על המילה שלי בשביל זה.

No comments:

Post a Comment